Funktionärer

Scouterna är en ideell organisation som drivs av sina medlemmar. För att verksamheten ska fungera behöver kåren hjälp med att bemanna ett flertal roller som på ett eller annat sätt stöttar kårens arbete. Det finns någonting för alla att hjälpa till med! Nedan hittar du de roller kåren för tillfället har med rollsbeskrivningar, liksom vilka roller som är vakanta för tillfället.

Båtkommittén

Båtkommittén ansvarar för kårens båtar. Det innebär bland annat skötsel och underhåll, mindre reparationer och att hjälpa till vid sjö- och torrsättning. Vill du läsa mer om kårens båtar, så klicka HÄR!

Försäljningskommittén

Våra försäljningar är kårens huvudsakliga inkomstkälla, och verksamheten är beroende av dessa. Det huvudsakliga arbetet är att planera och hjälpa till vid påskmarknaden, men under året har vi också två mindre försäljningar. Under våren säljer scouterna Majblommor och till jul säljs ljus, kalendrar, almanackor och annat.

Huskommittén

Lidingö Brevik Sjöscoutkår har fina lokaler i Breviks Båthamn. Huskommittén ansvarar för löpande underhåll och reparationer, liksom annat småfix. Mer information om vårt fantastiska Sjöhus hittar du HÄR