Våra lokaler

Lidingö-Breviks Sjöscoutkår har sina lokaler i anslutning till Breviks båthamn, där vi även har kårens båtar. Vår lokal kallas ”Sjöhuset”. Vi delar Sjöhuset med ett cateringföretag, Maison Pierre Event AB, som hyr ut lokalen för fester med mera. Önskar ni kontakt med dem vänligen vänd er till katarina@maisonpierreevent.se.

Våra lokaler består av ett flertal byggnader.

Sjöhuset

Sjöhuset är det största huset och innehåller ett stort samlingsrum, kök och patrullyor; mindre rum till för gruppövningar. Här finns även ett ledarrum där vi har programmaterial och annat som behövs för att bedriva scoutverksamhet. Utöver detta finns ett stort garage där vi förvarar tält och annan utrustning till läger och hajker samt vinterförvaring av segel, tampar och annat till våra båtar. Det finns även tre toaletter i lokalen, varav en är handikappanpassad.

I anslutning till huset finns en stor altan där vi ofta har våra samlingar och delar av möten.
Utanför lokalen ligger hamnplanen med möjlighet till parkering.

Sjöhuset

Sjöboden

Nere vid vattnet har vi en egen brygga där våra Avanti-båtar och följebåtar ligger. Vi har även en flytbrygga som används för sjösättning och upptagning av våra Optimistjollar, som förvaras på land. I anslutning till våra båtar finns en liten sjöbod där vi förvarar segel, roder och övrigt som vi använder vid segling.

Sjöboden

Sjömagasinet

I  Sjömagasinet förvarar vi sådant material som inte används så ofta och som inte behöver förvaras i värme. Främst har vi lägerpackning här, som köksutrustning och gasolspisar.
Sjömagasinet